Varukorgen

Inga produkter i varukorgen.

Köpvillkor

Betalning

Vi erbjuder flera betalningssätt: kreditkort, faktura via Klarna eller direktbetalning mot din bank. Observera att vi enbart har möjlighet att ta emot betalningar från banker inom Sverige. Vi har inte möjlighet att ta emot betalningar från utlandet.

Om du väljer faktura som betalningsmetod, får du fakturan skickad till dig i samband med att din order lämnar vårt lager. Du har 14 dagar på dig att betala fakturan innan den förfaller och en påminnelsefaktura skickas ut.  Vid en påminnelsefaktura tillkommer en påminnelseavgift och eventuell dröjsmålsränta.

Efter din beställning

När du har genomfört din beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgivit i kassan. Om något är fel i din beställning, vänligen kontakta oss omedelbart via e-post info@arechokladfabrik.se eller telefon. +46(0)647-155 80.

Priser och fraktkostnad

Fraktkostnaden varierar i och med vilket fraktsätt du väljer: Alla priser i vår webbshop för privatpersoner anges i svenska kronor och inkluderar moms på 12 procent.

Leveranssätt

Varubrev 1:a-klass (PostNord). Skickas till din brevlåda. Om paketet inte får plats levereras det i en påse som fästs utanpå brevlådan. Gäller paket upp till 2 kg (paket över 2 kg skickas som MyPack Collect). (Vi skickar endast inom Sverige. We only ship within Sweden.)

Postnord MyPack . MyPack Collect. Spårbart paket som skickas till ditt närmaste postombud. (Vi skickar endast inom Sverige. We only ship within Sweden.) Leveranstiden varierar beroende på arbetsbelastningen i chokladfabriken. Paket kan hämtas ut först efter att du mottagit en avisering via sms eller brev.

Postnord Home: Hemleverans inom Sverige (PostNord). Dag och tid för leverans bestäms i avisering via sms, mejl eller via PostNord-appen

Hämta i fabriksbutiken. Du kan också välja att hämta ut ditt paket hos oss i Åre.

Normalt tar det upp till ungefär en vecka innan din order är klar för leverans, men eftersom vi tillverkar chokladen för hand och på beställning, kan det ibland dröja ytterligare någon dag. Beställningar som görs under helgtid skickas så snart vi har möjlighet efter helgen. Till vissa orter tar det ytterligare 1-2 dagar innan du får din leverans.

Om du inte hämtat ut ditt paket

Om du inte hämtar ut det paket du har beställt inom 14 dagar från det att du mottagit din avi så skickas paketet i retur till oss.  Ej uthämtade paket räknas inte som hävning av ett köp.

Vill du göra en reklamation?

Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Är du missnöjd med något du beställt, kontakta oss så snart som möjligt efter att du upptäckt felet. Meddela oss via mejl eller telefon och berätta varför du anser att produkten är felaktig. Vi skickar därefter en förbetald returfraktsedel tillsammans med några enkla anvisningar till dig.

Vi delar kundinformation med Klarna

Vi samarbetar med Klarna faktura när det gäller betalningar och som en del i det delar vi därför vår kunddata till Klarna. Uppgifterna används vid fakturering och vid leverans av de produkter som du har beställt från oss. Vi är alltid måna om att inte lämna ut några onödiga eller särskilt känsliga personliga uppgifter till våra samarbetspartners.

Vår integritetspolicy

Läs mer vår integritetspolicy här.

Om cookies

Läs mer om cookies här.