Köpvillkor

Din beställning
När du genomför en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan. Om något är fel i din beställning, vänligen kontakta oss omedelbart via e-post eller telefon.

Leverans och olika leveransmetoder
Produkterna skickas med postens varubrev klass 1 om du beställer max 5 strutar. Varubrev klass 1 levereras normalt direkt i postlådan dagen efter det skickats.

Om försändelsen är för stor för din postlåda hamnar det på postens serviceställe i ditt område. Då får du antingen en sms avisering ( om du angivit ditt mobilnummer) eller en brevavisering för att hämta ut ditt paket.

MyPack Uthämtning levereras alltid direkt till postens serviceställe i ditt område. Om du beställer bräck, askar eller fler än 5 strutar blir ditt paket automatiskt MyPack Uthämtning.

Du kan också välja ett lite lyxigare alternativ där du får ditt paket levererat till dörren, oavsett vikt. Det kallas MyPack Hemleverans.
Har du angivit ditt mobilnummer får du en sms-avisering, annars kommer det en brev-avi på posten.

Om du väljer något av MyPack-alternativen har du möjlighet att spåra ditt paket med kollinumret vi skickar till dig.

Leveranstider
Alla paket skickas med posten och våra leveranstider är normalt 1-3 arbetsdagar. Beställningar som görs på helgen skickas måndagen efter.

När du väljer leveransalternativet MyPack Hemleverans så skickas sitt paket först till Postnords utlämningsställe. Där skickas ett sms till dig med en länk till en webbsida där du får själv välja vilken tid du vill ha ditt paket levererat till dörren. Att få din leverans kan därför ta någon dag extra, så räkna med 2-4 arbetsdagar.

Priser – frakt och i webbshoppen
Alla priser i webbshoppen anges i SEK, svenska kronor, och inkluderar moms på 12 procent. Frakten är normalt 60 kronor per beställning. men beställer du för 300 kronor eller med får du fri frakt.

Det finns också ett lite lyxigare fraktalternativ som heter MyPack Hemleverans. Det alternativet är dyrare och kostar 150 kronor per beställning.

Betalningsalternativ
Vi samarbetar med Klarna AB som erbjuder betalning via faktura, kreditkort samt direktbetalning via bank. Observera att vi bara har möjlighet att ta emot betalningar via Klarna från, och inom, Sverige. Vi tar inte emot betalningar via Klarna från utlandet.

Vi delar kunddata med Klarna
Vi samarbetar med Klarna när det gäller betalningar och därför delar vi med oss av kunddata till Klarna. Uppgifterna används till sådant som fakturering och leverans av produkter. Vi är måna om att inte lämna ut några onödiga eller särskilt känsliga personliga uppgifter till våra samarbetspartners.

Om du vill reklamera dina varor
Meddela varför du inte godtar varan samt ange varför sätt du anser att varan är felaktig. Vi skickar sedan en förbetald returfrakt sedel och anvisningar till dig. Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt.

Ej uthämtade paket
Om du inte hämtar ut ditt paket, så skickas det efter 14 dagar automatiskt tillbaka till oss. Ej uthämtade paket räknas inte som hävning av ditt köp.

Cookies
Läs mer om cookies här.

Integritetspolicy
Läs mer vår integritetspolicy här.

Allmän information
Åre Chokladfabrik AB grundades 1991. Vi tillverkar handgjorda chokladpraliner i vår fabrik i Åre.

Åre Chokladfabrik AB
Björnänge 801
83013 Åre
Telefon: 0647-15580
E-postadress: order@arechokladfabrik.se
www.arechokladfabrik.se